Tilstandsrapport Horsens

Tilstandsrapport Horsens

Er du på udkig efter en bygningssagkyndig med et tilbud på en tilstandsrapport i Horsens, så finder du her på siden alt den nødvendige information du har brug for, for at finde frem til den bedste bygningssagkyndige, med det bedste og billigste tilbud på en tilstandsrapport i Horsens.

Vi ser blandt andet nærmere på hvad du kan bruge en tilstandsrapport til, hvad de koster, og hvilke fordele du kan opnå i forbindelse med købs og salg af fast ejendom, hvis du i forbindelse med købet eller salget får udarbejdet en tilstandsrapport.

Vil du derfor gerne vide mere om tilstandsrapporter, så læs med fordel med videre her på siden, for at få brugbar information om priser og fordele. Ønsker du allerede nu et tilbud på en tilstandsrapport, så anbefaler vi at du får tre gratis og uforpligtende tilbud på 3byggetilbud.dk.

Alt du skal gøre for at modtage dine tre gratis og uforpligtende tilbud, er at indsende en beskrivelse af din opgave via opgaveformularen på 3byggetilbud.dk, hvorefter 3byggetilbud.dk påtager sig ansvaret for at finde tre bygningssagkyndige, der alle vil afgive et tilbud på en tilstandsrapport i Horsens.

Tilstandsrapport Horsens – hvad koster en tilstandsrapport i Horsens

Prisen på en tilstandsrapport vil variere meget, og kan koste fra alt mellem 4.000 – 12.000 kr. Det er ikke mindst afgørende for prisen hvor stort og gammel din bolig er, samt af din geografiske placering, da de bygningssagkyndige vil hæve deres priser, i tilfælde af at de har en lang køretur eller transport forbundet med opgaven.

Det kan derfor mange gange betale sig at bestille en bygningssagkyndig i dit lokalområde, så du slipper for merudgifter forbundet med den bygningssagkyndiges transport forbundet med opgaven.

Bemærk at ovenstående priser er et udtryk for vejledende markedspriser, og at de derfor kan være forbundet med usikkerhed. Ønsker du et mere reelt prisestimat på din tilstandsrapport, så får du det nemmest ved at få et tilbud med pris.

Ved at indsende en beskrivelse af din opgave til 3byggetilbud.dk får du tre helt gratis og uforpligtende tilbud med pris, samtidig med at 3byggetilbud.dk sørger for, at finde tre bygningssagkyndige med tilbud på en tilstandsrapport i Næstved.

Hvorfor du bør få udarbejdet en tilstandsrapport

Der er flere gode grunde til at få udarbejdet en tilstandsrapport, som især gør sig gældende ved køb og salg af fast ejendom. Med en tilstandsrapport bliver det nemlig muligt for både køber og sælger, at opnå en større sikkerhed under og efter handlen.

Da tilstandsrapporten vil give oplysninger om tilstanden på en bolig, vil det give køber mulighed for at få indblik i, hvad det er reelt set er der købes, og hvilke værdiforringende fejl og mangler der er på boligen. Det kan køber bruge under forhandlingerne, for på den måde at forhandle en lavere købspris på plads.

På samme måde er en tilstandsrapport en fordel for sælgeren af en bolig, da de fejl og mangler på boligen der fremgår af tilstandsrapporten, giver sælger mulighed for at udbedre fejlene og manglerne inden salget, for på den måde at sikre sig en større salgspris.

Samtidig er en tilstandsrapport en forudsætning for at både sælger og køber kan tegne en ejerskifteforsikring, hvilket følger af huseftersynsordningen, der samtidig stiller krav om at der udarbejdes en elinstallationsrapport.

En tilstandsrapport er en forudsætning for en ejerskifteforsikring

En ejerskifteforsikring har til formål at give både køber og sælger af en ejerbolig beskyttelse mod, at der efter salget viser sig fejl og mangler på boligen, der ikke på forhånd var blevet opdaget. Adgangen til at tegne en ejerskifteforsikring følger af huseftersynsordningen, der stiller krav om at der udarbejdes en tilstandsrapport, inden at der kan tegnes en ejerskifteforsikring.

Via tilstandsrapporten bliver det muligt for forsikringsselskaberne at få klarhed over, hvilke fejl og mangler der eksisterer på boligen, som herefter ikke vil være dækket af ejerskifteforsikringen. Ejerskifteforsikringen dækker således kun i tilfælde af skjulte fejl og mangler, der henviser til de fejl og mangler der ikke fremgår af tilstandsrapporten.

Af den årsag er det afgørende for forsikringsselskaberne, at der afsløres så mange fejl og mangler på boligen som muligt. Derfor vil det kun være bygningssagkyndige der er godkendt og beskikkede af Sikkerhedsstyrelsen, der kan udarbejde tilstandsrapport til brug ved ejerskifteforsikringer. En bygningssagkyndig vil almindeligvis have stor byggeteknisk erfaring og uddannelse. På den måde sikres den størst mulige kvalitet under udarbejdelsen af tilstandsrapporterne.

Ejerskifteforsikring er særligt afgørende for sælger, da det er sælgeren af en ejerbolig der bærer det økonomiske ansvar for boligens tilstands, i en periode på 10 år efter salget. Det er altså sælger der er økonomisk ansvarlig, i tilfælde af der viser sig skjulte fejl og mangler på boligen i 10 år efter salget.

Se mere om ejerskifteforsikring.

Sådan finder du nemmest en bygningssagkyndig med tilbud på en tilstandsrapport i Horsens

Du kan nemt og hurtigt finde tre tilbud på en tilstandsrapport i Horsens, ved at indsende en beskrivelse af din opgave via den gratis opgaveformular på 3byggetilbud.dk. Så snart 3byggetilbud.dk har modtaget din opgavebeskrivelse, vil de inden for tre arbejdsdage sætte dig i kontakt med tre bygningssagkyndige med tilbud på en tilstandsrapport i Horsens.

Du slipper dermed for en at skulle bruge en masse tid på selv at stå for det opsøgende arbejde, da 3byggetilbud.dk påtager sig hele ansvaret, og vil finde tre bygningssagkyndige med tilbud inden for tre dage, alt sammen helt gratis og uforpligtende.

Ved at benytte dig af 3byggetilbud.dk opnår du i tillæg til ovenstående flere andre gode fordele. For det første vil du ofte modtage meget prisvenlige tilbud gennem 3byggetilbud.dk, hvilket hænger sammen med den store konkurrence mellem de bygningssagkyndige om at vinde din opgave, og som mange gange vil føre til at de sænker deres priser, og tilbyder andre gode fordele i de tilbud de afgiver.

Derudover medfølger der en entreprisegaranti når du accepterer et tilbud gennem 3byggetilbud.dk, der dækker i tilfælde af fejl og mangler på din opgave. Entreprisegarantien er en økonomisk sikring mod at du får leveret et tilfredsstillende resultat, og dækker i tilfælde af fejl og mangler på op til 35.000 kr. for private, og op til 100.000 kr. for foreninger og erhverv.